21/12 - ÖVNING

Hejsan!

Ska snart gå till stallet och göra det vanliga. Sen tror jag att jag ska rida också. Det får bli en övning i paddocken, vi gjorde det här på högvreten i Fredags så jag fick lite inspiration!

Övningen går till såhär:

Tänk dig att du skrittar på spåret. Välj ut en långsida där du ska lägga tre stycken volter (i skritt och två i trav.) Om du skrittar så börjar du med att lägga en volt i ena hörnet mot en långsida. I volten ställer du bara hästen, alltså inte böja halsen eller något utan hästen ska bara vara ställd. När du kommer ut från volten håller du kvar ställningen och flyttar bakbenen inåt. När du har kommit till mitten av långsidan avslutar du förflyttningen och lägger en volt, gör sen samma sak på andra halvan av långsidan.

Om man gör övningen i trav tar man bara bort volten på mitten ;)

Hästen ska alltså vara ställd inåt och flytta bakbenen inåt, om man kollar uppifrån ska den vara formad som en banan.

Nu blev jag astaggad på att göra detta! Det får bli den. :)



Tänk er att ha ett stort ridhus att komma in i på vintern! Lyx!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0