17/11 - ÖVNINGAR

Det här med att idéerna tar slut när man rider i paddocken händer ganska ofta för mig (sara, hehe). Det brukar oftast bli så att jag rider ut i skogen. Men nu har jag hittat några övningar där både hästen får arbeta ordentligt och som är roliga! :)

En övning som jag brukar göra ibland är att man rider i serpentiner. Sen när man ska svänga så flyttar man undan rumpan på hästen så att den korsar bakbenen.



Jag är inte så bra på att rita men jag hoppas ni förstår. Om man börjar rida in vid den nedre pilen så rider man in åt det andra hållet vid den andra pilen. Det gör att man då rider i båda varven! :)

Hittade en annan övning som kallas Flugan. Den kan man välja om man vill öva skänkelvikningar/öppna eller om man bara vill böja hästen och få den mjuk. Du börjar med att rida in vid t.ex. bokstaven E och lägger en volt. Därefter rider du in mot konen som står 7 meter innanför spåret och framför E. Sen vänder du ut på spåret igen och gör samma sak åt andra hållet. Haha, det är svårt att förklara men det kommer en bild! (:



Här visar bilden hur du kan rida om du vill göra öppna/skänkelvikingar.

Så, det var allt nu. Vad brukar NI göra när ni rider? Det skulle vara kul att höra! :)


Kommentarer
Postat av: Samtirill

Nice site - pity you have to go to such lengths to moderate it.

2011-11-28 » 09:59:11 URL: http://samtirill.blogcorporate.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0