19/11 - EASYBOOTS

Eftersom Pia går barfota så brukar jag använda Easyboots när jag rider på hårt underlag eller när det är halt.
Det finns JÄTTE många olika sorters Easyboots.
Easyboot Epic. Dem här easybootsen är nog de allra vanligaste, de flesta har såna här. De är väldigt bra för de sitter bra på och ramlar nästan aldrig av. Det som jag tycker är mindre bra med dem här är att dem är så svåra att få på. Eller i allafall att knäppa och de där vajrarna kan ibland gå av osv.

Easyboots Boa Horse Boot. Dem här är lite ovanligare, jag vet inte så mycket om dem. Men jag tycker det är ganska smart att man kan spänna genom att skruva på den där ratten så slipper man hålla på att pilla.

Nu kommer vi till dem Easyboot som jag använder.

Easyboot Glove. Jag valde just de här bootsen för att jag tyckte dem var lätta att sätta på, för jag vill helst slippa stå och pilla med massa saker när det är -15. Det blir så jäkla kallt om händerna och så. Jag tycker dem här är bra, dem har funkat bra och sitter bra på också. Dock så kan dem åka av om du rider först i lera så dem blir lite hala och sen att du galopperar på en väg för då kan det hända att dem glider av. Men det gör inte så mycket för dem sitter fortfarande kvar runt karleden.

Easyboots funkar även jättebra att brodda också. Jag gör det så fort det blir halt ute, det är heller inga svårigheter att sätta dit broddarna. Om man köper ett par nya så kan man oftast göra så att dem broddar dem innan, så är det klart. :)
Såhär ser de broddar som jag använder ut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0