23/11 - RAKA ELLER INTE RAKA?

Det finns många olika åsikter om man ska raka hästen eller inte. Jag tycker att man kan göra det om man rider mycket och tränar och hästen blir jättesvettig. Men då om man rakar lite över ryggen så måste man tänka lite på täcken osv.
Sen kan man raka bara halsen, då behöver man inte bry sig så mycket om täcken eftersom det är så litet område som är klippt.

Jag har funderat många gånger på om vi ska raka Litbrá eller inte. Men jag kan inte bestämma mig. När jag rider blir hon alltid jättesvettig eftersom hon har så mycket päls och ibland stressar hon upp sig.

Vilken klippning tycker du bäst om?
Helklippning



En annan variant av helklippning



Halvklippning



Spårklippning



Filtklippning



Jaktklippning



Islandshästar



Eller någon typ av symbol som är jättegulligt tkr jag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0