29/11 - GÅRDAGEN

Hejsan hejsan! :D

Innan jag åkte till globen igår (som förövrigt var superkul!) så red jag älsklingen en stund. :)
Blev ett ganska jobbigt pass för henne. Jag började med att skritta på vägen bort mot golfbanorna (alltså jag rider inte PÅ golfbanorna utan det finns en jättebred och ganska lång väg fram till en golfbana, och där brukar jag rida rätt mycket.) och så travade jag lite och sen fick hon sträcka ut i galopp :D
Sen så fortsatte jag upp mot ett par lador som jag aldrig ridit mot för jag brukar alltid vända där, så in i skogen och så kom det en ganska "brant" nerförsbacke och därefter en åker som hon fick jobba lite på och trava runt en liten sträcka. Det är ju väldigt jobbigt för hästen att trava i så djup snö!

Sen tillbaka på samma väg så fick hon VERKLIGEN sträcka ut, för herregud vad fort det gick!! Har nog aldrig gått så fort, haha. Men det som är så skönt med Pia, är att man kan galoppera hur fort som helst och ändå så vet man att det går att stoppa henne när som helst, alltså hon sticker aldrig! ;)

HAHA, snyggingen i somras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0